Осам кандидата за генералног директора РТЦГ доставило жалбу Министарству поводом одлуке Инспекције рада

УНС: Напади на новинаре морају престати
08/11/2024
Гемиус објавио списак портала из Србије код којих су лажирани подаци о читаности
11/11/2024
УНС: Напади на новинаре морају престати
08/11/2024
Гемиус објавио списак портала из Србије код којих су лажирани подаци о читаности
11/11/2024

Осам кандидата за генералног директора РТЦГ доставило је жалбу Министарству поводом одлуке Инспекције рада.

Њихово саопштење преносимо у цјелости

Ми дољепотписани кандидати још једном желимо да укажемо на бројне нерагуларности у раду Јавног сервиса РТЦГ у које спадају и активности у извјештавању портала РТЦГ и ТВЦГ гдје се злоупотребљава наш медиј у приватне сврхе ,односно у сврху опстанка нерегуларног генералног директора РТЦГ. У кампању су се укључили и његови блиски сарадниц,и па смо свједоци да менаџмент измедју осталог изјави како „промптно одговара на захтјеве за слободан приступ информацијама“.

Па ето, да их подсјетимо, да смо предали захтјев РТЦГ за слободан приступ информацијама још 3. септембра, али одговора нема ни послије више од два мјесеца. Има ту још детаља ,али о том потом,.

Црногорској јавности, ради истине, достављамо на увид текст Жалбе упућене на адресу Министарства рада, запошљавања и социјалног дијалога, поводом закључака Инспекције рада. Писмо достављамо у цјелости, у коме стоји:

„Управи за инспекцијске послове у два наврата је достављена иницијатива за инспекцијски надзор и оцјену законитости поступка именовања генералног директора који је окончан 31. августа 2024. године на сједници Савјета РТЦГ.

Закључак , односно констатација предметног обавјештења је ,, да надлежности инспекције рада започињу даном закључења уговора о раду и престају даном отказа уговора о раду,, .

Овакво тумачење потпуно обесмишљава постојање Инспекције рада која као и сви остали инспекцијски органи ради по начелима превентивности, заштите јавног интереса и истине .

Подсјећамо и да је,, субјект надзора обавезан да инспектору омогући несметано вршење инспекцијског надзора , да даје обавјештења и поставља на увид исправе, односно податке који су потребни за вршење надзора,, ( чл. 21 Закона о инспекцијском надзору ).

Већ на другој страни Обавјештења констатује се да је достављена само Табела систематизације радних мјеста која ближе дефинишу радна мјеста и услове предвиђене за радна мјеста РТЦГ – дата као заведена под пословним бројем 04-4918/1 дана 14.09. 2017.године, са потписом тадашњег предсједника Савјета РТЦГ Владимира Павићевића.

Од тада је направљено барем 20 промјена систематизација са најмање 800 интервенција на описима радних мјеста , тако да тај документ апсолутно не представља релевантну информацију на основу које се могу доносити закључци. Питање је зашто се од Инспекције рада крије ( није достављена ) пречишћена Табела систематизације која је под тачком 6. промовисана на 37. Редовној сједници Савјета РТЦГ 15. априла 2024,одржаној путем ЗООМ апликације. Та ,, пречишћена ” Табела уопште не кореспондира са Табелом из 2017. и има барем 50 више извршилаца. Што се тиче услова за генералног директора и није морала да се мијења јер Савјет на челу са Дрљевићем у око 800 промјена систематизације од 17. јуна 2021. НИКАД није уврстио императивну промјену из Закона о националном јавном емитеру из августа 2020. године која прописује да генерални директор мора имати 10 година радног искуства.

Овакав административни галиматијас свјесно је креиран да се не би могло ући у траг бесконачним махинацијама.

Министарство мора сагледати ову жалбу у контексту и осталих жалби и рјешења која су доношена поводом нерегуларности у РТЦГ. Нарочито забрињава што се код ,, предметне ситуације дефинисане на сљедећи начин,, апсолутно запостављају двије одлуке Вишег суда које су правоснажне , а које констатују да је Раонић у два наврата незаконито изабран и именован.

Уз то, Инспекција рада не показује конзистентост у инспекцијском надзору РТЦГ.

Тако је, подсјећамо, код првог именовања, Инспекција рада у августу 2021 одбила извршење оцјене законитости поступка именовања генералног директора , правдајући то независношћу чланова Савјета РТЦГ. Управни суд је овакав став , потврдјен од другостеопеног органа , такодје 2021, прихватањем тужбе Медиа центра вратио на разматрање Министарству рада и оно је требало да донесе нову одлуку , до 8.јуна 2024. Рок је пробијен. Није се ваљда чекало да се намјесте нови законски услови.

Такодје , у случају трећег именовања Инспекција рада бјежи од одговорности цитирањем члана 35 у дијелу који каже да :

,, Против одлуке Савјета о именовању генералног директора може се покренути поступак пред надлежним судом.’’

Медјутим, иста формулација стоји и за избор директора ТВЦГ и РЦГ у члану 36 :

Против одлуке генералног директора о именовању директора Радија, директора Телевизије, односно директора Интернетске публикације може се покренути поступак пред надлежним судом.

Подсјећамо, у аналогном случају именовања директора ТВЦГ, Инспекција рада је већ донијела Рјешење у јулу 2023, којим се, због конфликта интереса, утврдјеног провјером информација код осталих институција, проглашава нелегалним избор Марије Томашевић за директора ТВЦГ.Сва је прилика да је Марија Томашевић, ипак професионално -без интервенција, чекала и пристала да Инспекција рада обезбиједи правилну примјену Закона.

У допису , тј. Иницијативи за треће именовање Раонића, скренута је пажња да саставни дио материјала за испитивање буду и мишљења адвоката које је тражено специјалним захтјевом од стране Дрљевића и Амине Мурић 20. августа 2024. Тај дио материјала се не помиње у извјештају.

Суштина грешака у Обавјештењу Инспекције рада је да се не користе механизми испитивања како би се субјекти надзора (РТЦГ) придржавали закона, других прописа и општих аката. Осим што се не придржавају Закона, очигледно је и да се општи акти и документација не дају нити јавности, нити Инспекцији рада.

Мјесто тога се као информација пласира неодржива теза да је неким радом и фактичким радом Раонић успио да стекне законито радно искуство током трајања Уговора који је настао незаконитим одлукама Савјета РТЦГ . А који је и сам ( Уговор о раду ) пун ставки којим се крше Закони и интерни акти.

Начин употребе обавјештења Инспекције рада у последњих неколико дана чак указује на то да је намјерно произведен документ са тврдњама ( нелогичним, дакако) којим би се у јавности дерогирала Одлука Вишег суда коју Инспекција само овлаш помиње.

Дакле, или је Раонић именован трећи пут – а јесте – , што и пише у претпоследњем параграфу четврте странице обавјештења, или ако му се спори један мандат – што његови ( РТЦГ) адвокати и чине у мишљењу брањеном на сједници 29.августа 2024, са које још не постоји записник , нити подаци достављени Инспекцији рада – онда нема поменутих 2 године ,11 мјесеци и 13 дана које му потписује руководилац Правне службе РТЦГ која је и изазвала овај хаос и помоћник ВД генералног директора који није правник.

Сматрајте да ово обраћање није само формална жалба, већ и искрена помоћ институцијама које су на европском путу доживјеле куршлус мисли, акција, процедура и закона. На крају, није нечасно спотакнути се, срамота је истрајати у глупости и штети науштрб јавног интереса.

Надајући се да процесуирање ове иницијативе неће трајати 28 мјесеци, тражимо ургентан поступак.

Срђан Човић ,

Андријана Кадија,

Часлав Вујотић,

Сабрија Вулић,

Славен Кнезовић,

Владимир Мараш,

Снежана Бурзан Вуксановић,

Жарко Божовић