Полиција да истражи инцидент, РТЦГ ће тражити изјашњење
02/09/2021Синдикат медија: Власт не разумије новинаре!
08/09/2021Медији који не финансира Влада тешко опстају, јер их се и многи оглашивачи плаше да сарађују са њима, па често морају да развијају алтернативне моделе пословања, један је од закључака дебате “Бизнис и медији”. О опстанку независних медија говорили су Ивана Петровић из Цитy смарта, Павле Златић из организације ИРЕX, Биљана Степановић из Нове економије и Витомир Огњановић испед Јужних вести.
Медији не могу да се ослоне на оглашиваче, често због политичких притисака. Зато без обзира на број запослених, неко мора да се бави и размишља о бизнису и опстанку, истакао је Златић.
Није довољно бити добар медиј да преживиш, то је евидентно, али није ни довољно да мислимо да ће уредници и власници медија који су ту због медијског дела посла само желети да опстану – рекао је он, додајући да тржиште оглашивача није једино место на које се медији ослањају.
Грађани су навикли да им је садржај на интернету бесплатан и зато је тешко натерати их да плате. Приморани смо да радимо додатне послове и срећни ако годину завршимо без дугова, објашњава Степановићева.
Имам осећај да сам свој живот посветила начинима како да зарадим новац да издржавамо медиј. И ми наш медиј издржавамо другим пословима – истиче Степановићева.
Јужне вести покренуле су и бренд “Вајдица”, продају мајица са друштвено-одговорним порукама из заједнице. Ипак, није циљ да оне постану извор финансирања већ да се допуни буџет и активира и тржиште. Додаје да нису желели да уводе претплату јер је циљ Јужних вести да текстове прочита што већи број људи.
-Ми суштински радимо и друге послове из другог дела фирме где добар део тог профита користимо за финсирање. Ту су и донације наравно – објашњава Огњановић.
Тренининзи, обуке, организација концерата, а сада и издавања простора неки су од начина на који некадашњи Цитy радио а сада Цитy смарт опстаје. Уз помоћ донатора сада су опремили простор који сада на разне начине може да им донесе зараду.
Без додатног посла немогуће је опстати. Није пољуљано медијско тржиште, медијско тржиште је непостојеће за локалне медије. Томе је кумовала држава која га је додатно убила кроз процес пројектног суфинсирања – каже Петровићева.
Извор: УНС