АЕМ истраживање: Сви гледају ТВ, највише информација од регионалних медија

Маја Север, предсједник ЕФН: Страшно је што 24 године нема правде за Славка Ћурувију!
06/03/2023
Убиство Душка Јовановића у годишњем списку неријешених случајева
08/03/2023
Маја Север, предсједник ЕФН: Страшно је што 24 године нема правде за Славка Ћурувију!
06/03/2023
Убиство Душка Јовановића у годишњем списку неријешених случајева
08/03/2023

Чак 40 одсто испитаника у Црној Гори информативни садржај прати путем регионалних медија, што посебно забрињава, имајући у виду чињеницу да имамо велики број домаћих медија са разноврсним садржајима, казала је директорица Агенције за електронске медије Сунчица Бакић.

Она је то саопштила данас, представљајући резултате истраживања о навикама и ставовима слушалаца и гледалаца РТВ садржаја у Црној Гори.

“Овај податак је значајан и забрињавајући јер за тако велики број грађана домаћи медији не представљају примаран избор информисања о кључним дневно – политичким темама о чему треба добро да се размисли” указала је Бакић.

Навела је да су комерцијални ТВ програми који имају националну покривеност означени као најзначајнији за информисање грађана, затим национани Јавни сервис и локални јавни сервиси. Најзначајнији сервиси за информисање су телевизија и портал.

“Оцјењујући програм, испитаници су најмању оцјену дали за независност уредничког садржаја у односу на политику власника медија” казала је Бакић.

Једна петина испитаника је казала да слуша радијски програм путем онлине стреам-а, а најчешће то чине преко ФМ-а.

“Радио станице из Црне Горе су најчешћи избор за слушаоце у нашој земљи. Најчешће се слуша музика, а ово је посљедица чињенице да је јасно да у програму има мање говорног садржаја и да је радио медиј који је намијењен забави. Јасан је сигнал да регулаторне активности морају бити предузете још боље, како би се фреквенције које представљају национални ресурс што боље искористиле” казала је Бакић.

На конференцији су истакли да грађани у Централном дијелу наше државе много више користе скупље услуге и онлине медији у односу на Сјевер земље.

“То је посљедица различитог животног стандарда. Ту је важно стратешко промишљење да се обезбиједи једнако право на информисања свих грађана у Црној Гори, јер је очигледно да немају сви исте могућности” навела је Бакић.
Понуда медијског садржаја данас је огромна, али, је, истиче, упитно да ли то богатство понуде доноси позитивне ефекте на медијски плурализам.

“Зато је важно да се стратешке и регулаторне одлуке доносе на основу података, како би те одлуке биле што ефкасније и сврсисходније” казала је Бакић.

Истраживање је показало да највећи број испитаника, један до три сата проведе гледајући медијске садржаје.

“Што су старији испитаници, то више времена потроше на медијски садржај. Млађа публика много више времена проведе испред неке врсте екрана, али они више времена проведу на друштвеним мрежама и занимају се за садржај који није медијски” прецизирала је Бакић.

ТВ је уређај који је доминантан за пријем медијског садржаја, али је утицај онлине медија све већи и значајнији.

“За трећину публике портали који у постојећем законском оквиру нијесу регулисани и имају веома ограничену одговорност, су јако значајни и јако посјећени. Иако је ТВ примарни сервис за информисање грађана, важно је да се ради на медијској писмености, јер је старија популација мање критична у односу на рад медија” навела је Бакић.

Представница истраживачке агенције „СтатПро“ Славица Марковић казала хе да је испитивање урађено на узорку од 1006 испитаника, у периоду од 5. до 23. септембра 2022. године.

Говорећи о подацима, казала је да они људи који имају нижи степен образовања више времена проводе гледајући и слушајући медије, а најчешће филмове, серије и музички садржај.

“Спортски садржаји дају највећу поларизацију – или често и увијек их прате или никада и ријетко. Играни филмови и серије су праћени више код млађих људи, а информативу више прате пензионери.
Људе на Сјеверу државе много више интересују локалне теме у односу на оне који живе у Централном дијелу државе”, рекла је Марковић.

Она је навела да 96,6 одсто испитаника сваки дан гледа ТВ, а више од пола њих сваки или скоро сваки дан.